jueves, 30 de julio de 2015

Carta a Sergi Pitarch


Sr. Sergi Pitarch en el seu article d'ahir dia 29 de juliol, manifestava que tan sols un 49% dels treballadors i treballadores acomiadats en l'ERO de RTVV havien utilitzat els serveis de l'empresa de recol·locació contractada per RTVV. Desconec les seves intencions amb el titular, però he de dir-li que no m'agrada gens.

Sense qüestionar, atès que no tinc per què dubtar de la professionalitat de l'empresa contractada per al servei, encara que com vostè bé diu està sent investigada per la Fiscalia, a instàncies del meu sindicat, la CGT, això no ho diu. Recordar-li que després de la reforma laboral les empreses que realitzaren EROs havien de contractar amb una empresa privada de recol·locació, no es podia atorgar aquesta tasca als serveis públics d'ocupació que paguem tots els ciutadans, perquè tractés de recol·locar al major nombre de persones a preu 0.

Com a persona que paga els seus impostos a València, m'alegro molt que un nombre important d’extreballadors de RTVV que no creien en aquestes empreses de recol·locació i per tant no han acudit a elles per a ser recol·locats, hagen estalviat a les arques de la Generalitat 425 € per cada una d'elles en el nostre cas, i de quantitats més importants  en el cas d'altres empreses dependents de la Generalitat que han passat per EROs.

Potser també hagués estat important recordar, perquè vostè el coneix, que la llei de reestructuració del sector públic valencià obligava a la recol·locació de tot el personal laboral fix (persones que hagueren  obtingut plaça mitjançant oposició),  i excloïa entre alguna empresa més al personal de RTVV, TVV SA i RAV SA.

Finalment dir-li que jo em vaig presentar a unes oposicions a la primavera /estiu de 1989, les vaig aprovar i m'he vist al carrer als meus 55 anys, perquè un president de la Generalitat posat a dit, es va cabrejar davant d'una sentència que li deia que el seu ERO immaculat, tenia almenys 4 causes de nul·litat i, a més, no podia pagar 40 milions d '€ que li costava la sentència. La Generalitat Valenciana ha gastat a data d'hui més de 200 milions i això no s'ha acabat. Ell es va al senat, i tota la gent que ha portat l'empresa a què els valencians tinguem un deute de més de 1.200 milions euros  s'anirà de rosetes si el nou Govern de la Generalitat no ho impedeix, i nosaltres  ens hem anat a l'atur.

Els treballadors i treballadores de RTVV SAU, tenim uns drets laborals que tenim l'obligació de fer-los valer fins al final.


Vicente Melo, extreballador de RTVV

8 comentarios:

  1. Me enviaban ofertas de trabajo.
    En noviembre me llamo una técnico y me dijo que yo ya tenía los 56 años y me dijo que si iba a seguir en búsqueda activa de empleo, y yo le dije que si.
    Ella, lo decía como ya tienes 56 años y el convenio especial.
    Así fue.
    Yo me quedé mosqueado por ese comentario.
    Que conste en acta.

    ResponderEliminar
  2. Me enviaban ofertas de trabajo.
    En noviembre me llamo una técnico y me dijo que yo ya tenía los 56 años y me dijo que si iba a seguir en búsqueda activa de empleo, y yo le dije que si.
    Ella, lo decía como ya tienes 56 años y el convenio especial.
    Así fue.
    Yo me quedé mosqueado por ese comentario.
    Que conste en acta.

    ResponderEliminar
  3. . Recuerdo perfectamente q el primer dia q nos convoco la empresa en cuestion, la srta. q nos tocaba en mi grupo, dijo con toda claridad q dicha empresa no estaba para buscarnos trabajo, estaba para orientarnos en materia de cofeccionar curriculums, y como moverse y buscar empleo en las diferentes redes tipo linkedin, ect. En mi caso unicmente hicieron pqueñas variaciones esteticas de mi cv y nada mas.

    ResponderEliminar
  4. si arribe a saber que això anava a costar més de 400 euros de diners de tots per treballador adherit al programa, ni m'acoste. menuda colla!

    ResponderEliminar
  5. Jo no em vaig adherir al pla de recol.locació, de manera conscient, per què estava segura que era un paripé. No volia malbaratar el meu temps i les meues energies, imaginant-me que anaven a trobar-me faena. Sabia que cobraven, és clar, però no podia ni pensar que la Generalitat els pagava 425 euros per treballador (jo pensava que no arribaria al 100 euros). És vergonyós. Ara m'alegre el doble de la meua decisió.
    Posem per cas que es varen apuntar 800 treballadors a 425 euros = 340.000 euros

    Algú sap a quants ex treballadors de Canal 9 l'empresa ha trobat un lloc de treball? Perquè dir que sols un 49% es van adherir al pla, no dona cap informació de rellevància, des del meu parer. El més interessant és saber si eixa empresa contractada per la Generalitat ha recol.locat algun treballador, que crec que són ni un, ni mig, ni cap..

    ResponderEliminar
  6. El xic aquest què és un altre de la unió de víbores que ara diuen que els que estaven ja no poden tornar i que si de cas ja em posse jo?

    ResponderEliminar
  7. Fans de la Fania All Stars, sí.
    #quitatetupaponermeyo.
    Gran cançó.

    ResponderEliminar
  8. Fans de la Fania All Stars, sí.
    #quitatetupaponermeyo.
    Gran cançó.

    ResponderEliminar