La Directora General de RTVV ha mandado un correo a todos los trabajadores de "la nueva sociedad" al más puro estilo americano, con citas periodisticas incluídas, un correo que esta vez sí ha firmado, no como ha hecho en los despidos que se han producido desde que está en el cargo.
Una carta en la que justifica el despido de 1000 trabajadores y anima a los que se han quedado a seguir trabajando "para que los valencianos puedan sentirse orgullosos de una radio y televisiones públicas". Habla también del nuevo organigrama y del millón y medio de euros que se van a ahorrar. Sin embargo no habla del número de cargos que lo componen ni de los criterios que se han seguido para nombrarlos, claramente en función del amiguismo y de su ideología sindical, según lo que se ha ido filtrando hasta ahora. Si tan orgullosa está de su organigrama ¿por qué no lo hace público en su totalidad?
Un correo que publicamos a continuación y que nos parece una burla tanto para los profesionales que han sido despedidos como para los que se quedan, a los que también quiere hacer cómplices de lo que suceda a partir de ahora. En definitiva, un correo con muy mal gusto que nos recuerda las arengas y motivaciones utilizadas en la sociedad amerciana con esas falsa ideas de que "todos somos iguales", "el afán de superación" y "todos remamos en la misma dirección". También nos recuerda "Los mundos de Yupi" tan alejados de la realidad.
¿Que será lo siguiente? ¿Nombrar al empleado del mes y colgar su foto en los tablones?
A la atenció personal de XXX
El 31 d'agost passat va
finalitzar l'Expedient de Regulació d'Ocupació de RTVV. El procés ha sigut dur i
dolorós però necessari per a poder fer viable econòmicament l’empresa. És per
això que ara comença una nova etapa en què hem de sentir-nos orgullosos de
pertànyer al grup de comunicació més important de la Comunitat
Valenciana.
No hem d'oblidar que RTVV és
un grup de comunicació públic amb dos canals de televisió i dues cadenes de
ràdio que dóna cobertura a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb una
població potencial de més de cinc milions d'habitants. L'objectiu de la nova
RTVV consisteix en el fet que els valencians ens perceben com un nou model de
televisió, ràdio i web que comporte un servici públic essencial de qualitat,
vertebrador dels senyals d'identitat valencians, gestionat econòmicament de
manera sostenible, auster i eficient i amb un funcionament plural i
democràtic.
Estic convençuda que RTVV ha
de reflectir els senyals d'identitat del poble valencià i ajudar a vertebrar la
Comunitat, per la qual cosa hem sigut més exigents que la Llei 3/2012, que
estableix que la programació serà majoritàriament en valencià, i hem exigit la
integritat dels programes de producció pròpia en valencià.
Els informatius i els esports
són la columna vertebral d'una televisió i una ràdio públiques; en fidelitzen
l'audiència i són la imatge i marca de la cadena, per la qual cosa aquests
servicis han de ser necessàriament prestats per personal de la nostra plantilla.
Però la seua tasca no seria possible sense la resta de servicis de l’empresa que
fan possible que els continguts audiovisuals arriben a la nostra audiència. Tots
sou importants i tots formem part d'un gran equip que fa possible el que el
llegendari director del Washington Post, Ben Bradlee, va denominar "el miracle
diari", que, en el nostre cas, consisteix a poder emetre durant les 24 hores del
dia durant els 365 dies de l'any per mitjà dels nostres dos canals de televisió,
dues emissores de ràdio i la nostra web.
De la mateixa manera que crec
que certs servicis de RTVV han de ser prestats per personal propi, també estic
convençuda que uns altres poden ser prestats per mitjà de la col·laboració
público-privada. RTVV ha de ser un motor de l'activitat econòmica i del
desenvolupament de la indústria audiovisual de la Comunitat Valenciana,
promovent la innovació i per això busquem una programació de qualitat que
complisca amb els objectius del Contracte-programa subscrit entre RTVV i la
Generalitat de data 9 de juliol de 2013. Aquest sistema està basat en la
transparència, publicitat i concurrència en la licitació, i transparència de
costos com a base del model econòmic. És la primera vegada que una televisió
pública de la grandària i importància de Canal 9 utilitzarà aquest model
consistent en la licitació pública de la contractació de part de la programació
(al voltant de 18 programes) per un valor d'aproximadament 10 milions d'euros. I
volem que aquestes empreses puguen aprofitar l'experiència i professionalitat de
molts treballadors que han prestat els seus servicis en RTVV, i que ara podran
continuar fent-ho amb aquest model.
La licitació és una més entre
les mesures que he pres des que vaig assumir la direcció de RTVV fa uns mesos. A
ella caldria afegir el disseny d'un nou organigrama directiu que ha representat
un estalvi d'un milió i mig d'euros anuals, la redacció i aprovació d'un
Contracte-programa que ens dóna estabilitat per a tres anys, i la fusió de dos
canals amb un estalvi anual de 2,7 milions d'euros.
Tot això no hauria sigut
possible sense tots vosaltres, sense la vostra professionalitat i dedicació a
pesar dels durs moments pels quals ha travessat l’empresa. Per això, vos vull
agrair l’esforç i demanar-vos que continuem esforçant-nos cada dia perquè els
valencians, que és per a qui treballem, puguen sentir-se orgullosos de la seua
televisió i ràdio públiques.
Atentament,
Rosa
Vidal
Directora General
RTVV
poner parasoles en la 8ª y quitarle el JB
ResponderEliminarQUE POCA VERGUENZA. JO CREO QUE LOS DEL GOBIERNO DEL PP SE ACUESTAN CADA DIA CON LA CONSIGNA DE PENSAR CADA NOCHE, LA MANERA DE JODER AL DIA SIGUIENTE. iY NO LES FALLA...
ResponderEliminarDEJAR A LA CALLE A TANTOS TRABAJADORES , CUANDO SE HA ESTADO ROBANDO I ESTAFANDO A MANSALVA, I SALIENDO IMPUNES DE TODO.
AUN DEBE REIR DESPUES DE ESCRIBIR ESTA CARTA. IMPRESENTABLE