martes, 23 de julio de 2013

Adeu, Malicia, adeu


Alicia de Miguel, exconsellera, diputada del P.P., portavoz adjunta  y miembro de la Comisión de Control de RTVV presentó ayer la dimisión de todos sus cargos "por motivos personales". Que unas horas después fuese imputada en el caso Gurtel es algo anecdótico, incluso algún medio ha destacado su valentía al dimitir y la ha puesto como ejemplo. 

Sin embargo los trabajadores de RTVV no podemos olvidar que fué ella una de las ideólogas de aquel intento de privatización de la radio y televisión públicas que intentó su mentor Zaplana hace una decena de años y que tratan de culminar ahora los herederos de aquel con un ERE brutal.

Tampoco olvidamos sus declaraciones cuando hace un año algunos trabajadores protestamos por el ERE y se nos acusó de impedir "el derecho a la información de los ciudadanos". Precisamente ella y su partido, ejemplo claro de manipulación informativa.

Así que Alicia, Malicia de Miguel para las hordas sindicalistas, nosotros no te vamos a echar de menos y seguiremos pidiendo que el cerco de Gurtel se vaya estrechando a tu alrededor.


jueves, 18 de julio de 2013

miércoles, 17 de julio de 2013

Un año de ERE


Ayer se cumplió un año del brutal ERE que pretende echar a 1200 trabajadores de RTVV a la calle y poner en manos de productoras privadas la gestión de la televisión pública. Un año también de la toma del plató por parte de 50 trabajadores que fueron sancionados. No para celebrar esas malas noticias sino para continuar luchando en conseguir la NULIDAD del proceso, unos 300 trabajadores nos concentramos en la Plaza de la Virgen de Valencia, frente al Palau de la Generalitat, para decirles una vez más a los dirigentes políticos que los trabajadores no somos los culpables y que no pararemos hasta conseguir que el ERE se eche atrás y que paguen los que han consentido y ejecutado este acto de crueldad. Es sólo cuestión de tiempo.

viernes, 12 de julio de 2013

Inspecció de Treball detecta irregularitats en categories laborals i excés d’hores en RTVV

NOTA DE PREMSA DEL COMITÉ D’EMPRESA DE RTVV

El Comité d’Empresa havia denunciat irregularitats en l’execució de l’ERO

La Inspecció de Treball confirma en l’informe remés al Comité d’Empresa la denúncia que havia presentat l’òrgan de representació dels treballadors respecte a l’execució de l’ERO. L’informe constata “incompliment del deure de col.laboració amb l’Inspector de Treball” per part de l’empresa, alteració de les funcions de les categories laborals per les quals estan contractats alguns treballadors i realització d’hores extraordinàries.

Respecte a les categories laborals, l’Inspector destaca que l’alteració de les funcions que estan patint alguns treballadors no s’atén al conveni, no s’ha comunicat al Comité d’Empresa i s’ha produit de forma prolongada i no per un temps determinat, com marca la llei.

Pel que fa a les hores extres, la Inspecció ha comprovat que “s’estableixen assignacions horàries per als operadors de càmera amb jornades setmanals de més de cinquanta hores, la qual cosa significa que estem en presència d’hores extraordinàries”. Igualment, verifica la contractació de productores externes per cobrir els horaris nocturns i de cap de setmana dels operadors de càmera. En este cas, l’informe també fa referència a l’ús de productores durant la nit de Sant Josep, coincidint amb la vaga convocada pel Comité d’Empresa, i obri la porta a una “demanda davant el Jutjat Social per possible vulneració del dret de vaga”.

Este informe de la Inspecció es produeix arran de la denúncia presentada el passat mes de maig pel Comité d’Empresa, qui va detectar irregularitats durant el procés d’execució de l’ERO que està patint RTVV.

Una vegada més, el Comité d’Empresa considera inadmissible que, en el transcurs d’un procés d’ERO, es facen hores extraordinàries, es contracten productores externes i s’alteren les categories laborals dels treballadors per suplir els que han sigut acomiadats. En este sentit, reiterem que els treballadors són imprescindibles per al bon funcionament de l’empresa i que, a data de 31 d’agost, quan acaba l’execució de l’ERO, la ràdio i la televisió pública seran inviables.

El Comité d’Empresa adjuntarà este informe de l’Inspector a les quatre demandes col.lectives interposades als tribunals contra l’ERO i anima als treballadors a denunciar les situacions irregulars que demostren el desficaci que estem vivint.

Concentració 16 de Juliol. Un any de l'ERO a RTVV


viernes, 5 de julio de 2013

El juicio contra el ERE, más cerca

Hoy hemos sabido que el Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana (TSJCV) ha inadmitido el recurso que había interpuesto la dirección de RTVV contra la decisión del este Tribunal de inhibirse en favor de la Audiencia Nacional.
Quiere ésto decir que una vez reciba el TSJ el auto del Supremo, que puede llegar en breve, sólo quedará poner fecha a la vista. Dadas las fechas en que nos encontramos, todo parece indicar que será en Septiembre cuando se inicie el juicio, para el que nuestros servicios jurídicos ya están trabajando,
Hoy también se ha acordado entre Empresa y sindicatos la prórroga de la vigencia del VIII Convenio Colectivo, que finalizaba el próximo 7 de Julio, hasta el 1 de Noviembre de 2013. Las negociaciones para firmar el IX Convenio Colectivo de RTVV, que se preve sean durísimas dada la actitud mostrada hasta ahora por la Empresa, comenzarán el 1 de Septiembre. Sin embargo el tema de horarios y jornadas, que se trataran dentro del actual convenio, empezarán la próxima semana.

Miente usted, señor Císcar.


Una vez más miente usted cuando habla del ERE de Radiotelevisión Valenciana, señor Císcar. Quizás usted esté acostumbrado, como político que es, a mentir, pero los trabajadores de RTVV estamos hartos de sus mentiras, de su cinismo y de su prepotencia.

El viernes pasado usted volvió a afirmar que el ERE de RTVV había sido “planteado escrupulosamente”. Quizás ya va siendo hora de que reconozcan que se han equivocado con este ERE, como lo han hecho con otros, y digan bien alto que ha sido un ERE político para deshacerse de las voces discordantes que les molestaban y aprovechar de paso para colocar a sus amigos y  familiares.

Utilizaron un informe al dictado de Price Waterhouse para justificar un modelo de televisión inviable que corre el riesgo de irse a negro el 1 de Septiembre. Un informe pagado a precio de oro y que ahora la justicia les ha dicho que no debían haber ocultado, a pesar de que se le llenaba la boca cuando decía que era un informe interno y no tenían obligación de hacerlo.

Miente usted cuando habla de “error de comunicación” en el caso de cuatro trabajadores que no estaban afectados por el ERE y a los que recientemente se les ha comunicado su próxima salida. No fue un error de comunicación, es un intento más de arreglar la chapuza en la que se han metido por querer hacer las cosas sin negociar, sin hablar, sólo con el rodillo que les da su mayoría absoluta. La misma chapuza por la que han echado a profesionales con oposición aprobada y 23 años de experiencia mientras han dejado a becarios y a periodistas sin titulación sólo porque son adeptos a su partido o tienen apellidos que coinciden con los de algún diputado de su grupo. A día de hoy son al menos ya 6 los trabajadores que están en esa situación,

Miente usted cuando dice que si el ERE se declara nulo tendrán que plantearse “medidas más graves ya que se haría insostenible la televisión” porque no van a cerrar Canal 9 si ésto sucede, algo por lo que los sindicatos vamos a seguir luchando. Si la cierran, ¿de qué va a vivir su partido? ¿Cree usted que van a seguir engañando a los ciudadanos sin los informativos "plurales" que dirigen? Señor Císcar, con estas declaraciones usted sólo trata de mediatizar a los jueces que van a decirles que han hecho las cosas mal, muy mal, así que deje de hacerlo y sin tan bien han hecho las cosas confíe en la justicia. La misma justicia que les ha tumbado el ERE de la Agencia Valenciana de Movilidad o el de Vaersa, por ejemplo.

Miente usted cuando habla de la “voluntad negociadora hasta el último momento de la entidad”, porque sabe que esa voluntad no existió nunca. No fueron 200 los trabajadores que propusieron rescatar, sólo fueron 120 con los mismos criterios con los que se hizo el ERE, algo que los representantes de los trabajadores no podíamos aceptar porque era darles carta de legalidad a algo que no la tenía. Esos 120 trabajadores eran sólo un intento de continuar utilizando el ERE para enchufar a su gente, despreciando a los profesionales que llevan más de 23 años demostrando su profesionalidad y con una oposición aprobada.

Y miente usted, señor Císcar cuando dice que el Comité de Empresa se negó a una rebaja salarial a cambio de esos 200 trabajadores. Miente porque fue precisamente el Comité el que propuso una rebaja en los salarios de los trabajadores a cambio de que se retirara el ERE o que en su defecto afectara a un número menor de trabajadores. Una propuesta que fue rechazada por los interlocutores de la empresa, igual que el plan de viabilidad que les planteamos,  con bajas incentivadas, prejubilaciones y otras medidas que hubieran reducido el impacto de este ERE brutal que ha afectado a más del 76% de la plantilla.

Ustedes nunca han tenido voluntad de negociar ni de escuchar a los trabajadores de RTVV, a sus profesionales o a los que defienden una televisión pública. De lo contrario, se hubiera sentado a escucharnos y a buscar soluciones para el audiovisual valenciano. Y ya que no lo hace deje al menos de mentir y de lanzar porquería al aire en forma de mentiras. Corre el riesgo de que le caiga encima.

martes, 2 de julio de 2013

Actes Aniversari Accident de la Línia 1 del Metro de València.

El Comité d'Empresa anima a tots els treballadors a sumar-se als actes del 7e Aniversari del Accident de la Línia 1 del Metro de València.


Nota del Comité de Empresa a Rosa Vidal

Burjassot, 1 de juliol de 2013


A/A Directora General de RTVV
Sra. Rosa Vidal:


          El comité d’empresa de RTVV lamenta profundament la resposta que la Dtra Gral de RTVV adreçà a aquest òrgan sobre la situació de la Unitat de Documentació.
      És evident que Rosa Vidal no pot saber de Documentació. Aleshores, algú està assessorant-la malament. La seua contestació conté mitges veritats, mentides i molts silencis.
       La Dtra Gral afirma que el seu objectiu “és mantindre i conservar l’arxiu audiovisual de RTVV.” S’enganya. Açò només és una part del que ha fet el Centre de Documentació des de 1989.
De fet, en el seu escrit evidencia un clamorós desconeixement de quines tasques es realitzaven i quines es fan ara. Per exemple, qualsevol professional de RTVV sap que Documentació no grava imatges, com afirma Rosa Vidal. Ni ho ha fet mai ni, donades les circumstàncies, ho fa ara.
Cal aclarir-li a la Dtra Gral que la raó de ser del centre de Documentació és servir als usuaris la informació que necessiten. Per aconseguir açò, és imprescindible uns treballs documentals, com ara:
  1. Selecció dels documents o fons d’informació que seran d’utilitat per als usuaris, és a dir, aquells que fan ràdio i televisió com ara periodistes, guionistes, realitzadors, operadors d’equips, etc..
  2. Descripció física i anàlisi detallada dels continguts dels documents.
  3. Recerca i recuperació ràpida i eficient de la informació (un aspecte fonamental als centres de documentació dels mitjans de comunicació).
D’aquestes tres funcions bàsiques, CAP es realitza en l’actualitat al Centre de Documentació de RTVV. Les tres es feien fins que 30 treballadors de la Unitat foren acomiadats per l’ERO.

Rosa Vidal menteix quan diu que es continuen seleccionant imatges. Aquesta tasca ha deixat de fer-se amb el comiat dels documentalistes. Per exemple: ni un sol pla dels bruts que han gravat els càmeres d’informatius i programes o dels enviaments que arriben diàriament de la FORTA i de les agències de premsa és seleccionat, analitzat i emmagatzemat per a  reutilitzar-se posteriorment.
        
    Encara s’arriba més lluny: una vegada la peça informativa s’ha emès, els bruts de càmera es destrueixen. És una gestió nefasta que contradiu l’afirmació de la Dtra Gral de RTVV que estem “en un procés de transformació d’esta empresa cap a una empresa austera, sostenible i viable.” No seleccionar, analitzar i arxivar diàriament desenes d’hores de gravacions audiovisuals per a la seua reutilització no és auster ni sostenible. Només ha de preguntar a qualsevol productor de la casa.
            Rosa Vidal omet en la seua enumeració de treballs que s’estan fent , a data de hui, l’anàlisi documental. No el cita perquè, lamentablement, ha deixat de fer-se perquè s’ha despatxat als treballadors que el feien. Professionalment és una altra decisió que va contra RTVV: sense anàlisi no hi ha possibilitat de recuperació. Analitzar consisteix a descriure, indexar, classificar, localitzar, identificar... per a després, Sra. Vidal, recuperar i reutilitzar de forma eficient.
            La Dtra Gral empra mitges veritats quan parla que “ara són els usuaris els que fan la majoria de recerques”. Si les fan és perquè no els queda un altre remei perquè els documentalistes ja no estan. Documentació ja no obri ni de vesprada ni el cap de setmana. De matí, a més a més, no aten cap petició informativa. La Dtra Gral hauria de saber, o li haurien d’haver dit, que no tots els treballadors de la casa tenen accés a l'aplicació per buscar imatges (Tarsys) ni tampoc estan formats per a usar-la. A banda que Tarsys no permet l’accés a tot l’arxiu de RTVV sinó únicament  a aquell que està digitalitzat. Oblida, o desconeix també, que els usuaris no tenen accés a les bases de dades de documentació escrita, biblioteca i discoteca.
            L’única cosa que fa la Unitat de Documentació (mai ha sigut Departament com vosté la defineix Sra Vidal) és arxivar les emissions de RTVV, però sense cap tractament documental exhaustiu que impedeix una recuperació solvent i àgil.
            Sense seleccionar, analitzar i recuperar, un Centre de Documentació es converteix en un magatzem.
            Ens agradaria, també, que la Dtra Gral definira altres qüestions que silencia, com ara la digitalització retrospectiva de l’arxiu per a garantir la conservació futura i que ara no funciona per manca de personal.  O que parlara de la substitució de grans professionals  despatxats que  eren “polivalents” des de fa molts anys per “auxiliars” o per altres treballadors que mai han exercit aquestes funcions. 30 professionals han estat acomiadats i l'empresa encara no ha anunciat  si el servei de documentació serà externalitzat i en quines condicions.
Per acabar, ens haguera agradat que ens tranquil·litzara sobre el futur de l'arxiu de RTVV, patrimoni audiovisual dels valencians. La Dtra. General tampoc aclareix l'ús de l'arxiu amb l'externalització de la producció i l'arribada de les productores.   L'arxiu de RTVV ha estat pagat amb els diners de tots els  valencians i ara empreses privades no es poden aprofitar ni fer negoci.
            Sra Vidal, per favor, no torne a ofendre així la feina feta per molts professionals al llarg d’aquestos 23 anys de treball i, quan s’haja d’assessorar, no es deixe enganyar. La fan quedar com ignorant i mentidera. No és propi d’una Directora General d’una Ràdio Televisió pública.


                                                                                                          Atentament
                       

           
                                                                                              Salut Alcover
Presidenta del Comité d’Empresa